Медійна грамотність

06.12.2021 р. у КЗ «НВК: ЗШ I-III ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради» Довгань О.В. було проведено урок мовленнєвого розвитку «Написання тексту публічного виступу» в 10 – А класі за розробленим навчальним матеріалом «Фейк не факт» від Шведського інституту. Учні 10- А класу активно долучилися до флешмобу ≠фільтруйінфу, який ініціював Національний проект з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики спільно зі Шведським посольством за підтримки МОН. На кожному етапі заняття учні вчилися розпізнавати фейкову інформацію та усвідомлювати її негативний вплив. Розроблені завдання з медіаграмотності допомагають критично аналізувати інформацію; перевіряти її; відрізняти факти від суджень; вчитися ідентифікувати фейки; усвідомлювати небезпеку поширення фейків; з відповідальністю ставитися до поширення інформації. Кредо національного проекту «Фільтр» - «Медіаграмотність - твій фільтр споживання інформації» є необхідною навичкою сучасної людини у споживанні будь - якої інформації.

Посилання: https://sch6.edu.vn.ua/2021/12/07/флешмоб-≠фільтруйінфу/

https://www.facebook.com/100354274724232/posts/617785369647784/?d=n

03.11.2021 року у КЗ «НВК: ЗШ I-III ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради» з нагоди відзначення тижня медіа та інформаційної грамотності Довгань О.В. було проведено виховну годину з учнями 10 – А класу за розробленим матеріалом спеціалістами ЮНІСЕФ. Для проведення зустрічі обрали із загальної теми «Правда чи фейк» - заняття 1 «Про конспірологію, фейки та емоційний вплив». Клас розподілився на групи для забезпечення конструктивної взаємодії та ефективної роботи. За кілька днів до проведення заняття діти отримали випереджальні завдання: відеокурс «Медіаграмотність у часи пандемії», створений Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки USAID на онлайн – платформі «Дія».

На кожному етапі заняття учні вчилися розпізнавати фейкову інформацію та усвідомлювати її негативний вплив на прикладі повідомлень про COVID – 19. Розроблені завдання допомагають критично аналізувати інформацію; перевіряти її; відрізняти факти від суджень; вчитися ідентифікувати фейки, інструменти маніпуляції; усвідомлювати небезпеку поширення фейків; з відповідальністю ставитися до поширення інформації.

Десатикласники переглянули відео про фейки, конспірологію та емоційний вплив фейків. Ознайомилися зі структурою пам’ятки «Як розпізнавати фейки?». Перевірили свої знання медійних термінів на платформі Iearning Apps і виконали завдання на співвідношення термінів та їх пояснень. Особливу увагу звернули на термін «дисклеймер», навели приклади дисклеймера. Найцікавішим етапом проведення зустрічі була презентація результатів роботи груп. Діти поділилися враженнями від проведення заняття у такому форматі, вказали на переваги та труднощі групової роботи. Перегляд відеороликів допоміг краще зрозуміти небезпеку поширення фейків і спонукав до створення пам’ятки:

Сформувати власний список надійних та перевірених медіа. Не споживати інформацію з сумнівних сайтів.

Не поспішати поширювати інформацію, адже це може бути фейк.

Завжди перевіряти інформацію.

Частіше відволікатися від гаджетів, адже справжні емоції можна отримати лише в реальному житті.

Зважаючи на те, що тема медіа та інформаційної грамотності є актуальною у нашому житті, висловлюємо слова подяки спеціалістам ЮНІСЕФ, що розробили цікаві завдання на базі новітніх підходів та дали можливість навчитися орієнтуватися у інформаційному просторі.

Посилання на пост на сторінці Facebook: https://www.facebook.com/100354274724232/posts/597362678356720/?d=n

Коментарі

Популярні публікації

Зображення